همه چیز به روایت جدید از اهرام ثلاثه مصر!!!

منوی اصلی


نویسندگان


آرشیو موضوعی

فیلتر شکن اندروید
فیلتر شکن جدید (اندروید)[1]

مطالب
مطالب طنز[21]
مطالب جالب [9]
دل نوشته های خودم[7]
چندش آور [1]
استعداد های دنیا[1]
استاتوس های طنز فیس بوکی[4]
پست های فیس بوکی[13]
وحشت ناک [1]
خاطره انگیز[2]
علمی new[5]
غمگین و تأسف بار[3]
پزشکی جدید[2]
روانشناسی[2]
درسی(کنکوری)[2]
ازدواج(زوج ها)[1]
رکورد های گینس[0]
تاریخچه [0]
داستان ضرب المثل ها[1]
شعر و متن های جدید[1]
سعدی[1]

ترفند های جدید
ترفند گوگل [1]

داستان
داستان های پند دهنده[5]

داستان عاشقانه
داستان عشق رابعه بنت کعب[2]

حواشی دنیا
حواشی جدید و جالب[7]
عجیب ولی واقعی[14]

زندگی نامه
زندگی نامه بازیگران[3]
برترین های تاریخ[6]
زندگی نامه بازیکنان فوتبال[2]

معما ها
معماهای جدید[4]

اس ام اس جدید
اس ام اس فوتبالی(جام جهانی)[2]
فانتزی های من و تو [2]

گرانترین و ارزانترین!!!

خلاقیت جدید
ابتکارات جدید و جالب[7]

عکس های بازیگران
عکس های بازیگران در حالتی دیگر+18[4]
تصاویر بازیگران[1]

طنز ترین کلیپ توی عمر من!!!

عکس های جدید
عکس دختر[2]
عکس های دختران خوشکل هالیوودی[1]
عکس نوشته در هر موردی[2]

ورزشی
فوتبال[6]

کشوری
سرود ملی کشور های جهان همراه معنی(اولین بار در ایران)[5]

سینما
برترین های سینما[3]

لینک دوستان

مرجع دانلود عکس و موزیک رایگان

اسمارت فون ها

سخنان شنیده نشده

بزرگترین سایت تفریحی و سرگرمی

همه چیز داریم/goldanpic

سرگرمی

باند

بی کران

دانلود عکس قشنگ

+18

بازی مجازی فوتبال

nimbuzz

آل دیجیتال

hamsaz

nimbuzzik

هرچی که دلت بخواد

بازی و نرم افزار های ایرانی و خارجی

film@ahang

مجله اینترنتی خوانسار سیتی

بهترین بازی آنلاین کشتی کج

تفریحی

بازی انلاین مربیگری فوتبال

سایت بازی های اندروید

danestaniha

خنده

ستار موزیک

دانلود جدید

فان کلوب آذرخش

برنامه نویسی

برنامه نویسی

دانلود فیلم و نرم افزار و گیم

ایرانیان دانلود

سیرجان موزیک

اسمارت فون ها

ناین موزیک

بیا تو حالشو ببر

ایچت فا

سفارش بزرگترین لیست آهنگ های پاپ کوچه بازاری و محلی

دانلود

mazhabi

تابستون وب

مولتی دانلود

dadashi

باران دانلود

علمی-اجتماعی

تهران موزیک608

جدیدترین برنامه و بازی های دنیا

پری جون

اخبار و فناوری اطلاعات

جن و ماورا

سرگرمی

عکس از هرچی بخوای

ردیابی ماشین

حمل هوایی ماینر از چین

لیزر دوچرخه

هد اپ یسپلی کیلومتر روی شیشه

جلو پنجره لیفان ایکس 60

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان ریسک همه چیز است و آدرس rickeverything.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





قالب بلاگفا

آمار بازدید

» تعداد بازديدها:
» کاربر: Admin


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 116
تعداد نظرات : 8
تعداد آنلاین : 1



آرشیو ماهانه


پیوند های روزانه


لوگوی ما

top-داستان،فیلتر شکن اندروید،عکس،خنده،وحشت ناک،جالب،ترفند،حواشی،اخبار،فوتبال،ورزش،


لوگوی دوستان


بر چسب ها

دانلود فیلتر شکن اندروید , دانلود فیلتر شکن اپرا مینی با سرور ویرایش شده جدید , دانلود فیلتر شکن بسیار جدید برای اندروید , طنز,شعر,شعرطنز,سرگرمی, , ترفندهای سرگرم کننده در گوگل, گوگل, ترفندهای گوگل, ترفندهای سرگرم کننده, ترفند, ترفند گوگل , ریسک های بزرگ جهان،خطرناک ترین ریسک های جهان،ریسک های پولی ،ریسک های موفقیت،ریسک های جذاب ،ریسک،ریسک های مهم دنیا،شکست ریسک ها بزرگ،ریسک های بزرگ دنیا،موفقيت, استيو جابز, بيلگيتس, مارك زوكربرگ , به سلامتی،به سلامتی کسی که ،دل نوشته های من برم،حقیقت تلخ , دانلود همه جور فیلتر شکن اندروید , باهوش ترین ستارگان دنیا ، باهوش ترین انسان های سراسر دنیا ، ضریب هوشی ، IQ ، ویلیام جیمز ، استفن هاوکینگ ، کیم آن یانگ ، تست ضریب هوشی , دنیای وارونه،مطالب طنز،عکس بسیار طنز،عکس های بسیار طنز و قشنگ، , عشق رابعه بنت کعب،عشق سوزناک , عکس دختر ورزشکار، عاقبت شوم ایجاد مزاحمت برای دختران، عکس دختری جسور و با غیرت که با بهترین روش ممکن پسر مزاحم خودرا ادب کرد، عکس های خفن دختر , جدیدترین چیستان و معمای فکری (سری 1), جدیدترین چیستان و معمای فکری, معمای فکری, جدیدترین چیستان ها, چیستان91, جدیدترین چیستان و معمای فکری اذر 091, چیستان و معما, سرگرمی, فکری, چیستان های دست اول و جد , اعتراف میکنم اعتراف میکنم تازه اعتراف میکنم توپ اعتراف میکنم جدید اعتراف میکنم خفن اعتراف میکنم خنده دار اعتراف میکنم سری جدید اعتراف میکنم سری خنده دار اعتراف میکنم ضد دختر اعتراف میکنم ضد پسر اعتراف , عکس های عجیب،عکس های جالب و شگفت انگیز،عکس های بسیار جالب،عکس های همه جوری،عکس های رفتار های شگفت انگیز،عکس های جالب، ,




همه چیز به روایت جدید از اهرام ثلاثه مصر!!!

عهد دودمان سوم مصر معمار نابغه ای به نام ایم حوتپ Imhotep برای فرعون مصر، زوسر «جوزر» (حدود ٢٦٤٩ - ٢٦٦٣ ق م) مجتمع عظیمی در سقاره، و گورستان گروهی نزدیک تختگاه مصر؛ ممفیس می سازد. افزون بر این، هرمی پله پله از سنگ بنا ساخت م مرقد و تأسیسات جانبی دیگری در اطراف هرم بدان افزود. هرم عظیم زوسر که به منظور حفاظت از جسد فرعون مصر بنا گردید؛ کهن ترین اثر معماری باقی مانده از مصر باستان است. این معماری خود الگویی گشت تا آیندگان به تقلید و تبعیت از آن، دست به کار ساختمانی عظیمی بزنند که یکی از عجایب هفتگانه جهان شناخته شود.

 
معماری پادشاهی کهن، اهداف و انگیزه های آن دست مایه ای گردید تا مورخان و باستان شناسان بر این دوره پانصدساله و شرایط و اوضاع اجتماعی آن را بر مبنای بناهایی که به هر صورت از سنگ آهک و گرانیت در مقیاس بزرگ برای ساختن ساختمان ها در مقبره ها به کار می رفت، شناسایی کنند.
جالب اینکه در این دوره ، معابدی شبیه آنچه در دودمان یکم و دوم
پادشاهی متداول بود، به ندرت ساخته می شد .
به طوریکه اشاره شد، در پایان دودمان سوم پادشاهی، ساختن اهرام آغاز و به تدریج گسترش پیدا کرد. اما کمال حشمت این معماری تنها مدیون دودمان چهارم پادشاهی است که در آن عهد احداث چنین آرامگاه های پادشاهی با عظمت و پرشکوه، رونقی فراوان یافت.
ساخت اهرام مهمترین و اصلی ترین سازندگی این دوره را تشکیل می دهد؛ این معماری بدیع خود موجد تحولی شگرف گردید و تمدن و فرهنگ فراعنه به یک شکوفایی بی نظیر دست یافت؛ به گونه ای که مشعل هدایتی برای صنعتگران مصری برای یک دوره سه هزار ساله بعدی شد. اهرام مصر نمایانگر اوج دستاوردهای فنی، معماری، طراحی و تزیینات است که تنها در سایه یک سازمانبندی منظم، استادکارانی بی نظیر و هنرمندانی با انگیزه های قوی، و مهم تر از همه امنیت کافی و ثروتی کلان امکان پذیر بود. دوره دودمان چهارم پادشاهی اندکی افزون بر یک سده دوام آورد (٢٤٩٨-٢٦١٣پ م) و شش پادشاه از این دودمان بر مصر فرمانروایی کردند.
هرم غول پیکر مصر از قدیمی ترین عجایب هفتگانه است البته این تنها بنایی است که در میان عجایب هفتگانه تا به امروز باقی مانده است.
زمانی که این هرم ساخته شد بلندترین ساختمان جهان در آن زمان محسوب می شدواین رتبه را تا ٤٠٠٠ سال حفظ کرد.
پادشاهان مصر باستان را فراعنه می نامیدند.یکی از این پادشاهان خفو بود. در حدود ٢٥٨٠سال قبل از میلاد مسیح این هرم بزرگ را برای محل دفن یاهمان آرامگاه فرعون ساخته اند.
خفو همان فرمانروایی است که یونانی ها اوراخئوپس می نامیدند.
وپس از مدتی پسر ونوه ی خفو نیز برای خود هرم هایی را ساختند البته در اطراف ودر مجاورت این سه هرم چند هرم کوچک نیز بنا شده اند که این هرم ها مطعلق به درباریان وملکه ها بوده است.
مصریان باستان اعتقاد داشته اند که انسان پس از مرگ دوباره زنده می شود وبه همین خاطر در اطراف جسد مومیایی شده ی مردگان خود موادغذایی ووسایل دفایی و… رابه همراه آن ها دفن می کردن واهرام مصر نیز برای حفاظت ازجسد خفو و فراعنه ی دیگر ساخته شده است.
اهرام مصر از سه هرم بزرگ تشکیل شده است که درکنار آنها هرم های کوچکی نیز وجود دارند.وقتی ما اهرام مصر را از نزدیک می بینیم هرم وسطی از همه بزرگتر به نظر می رسد ولی این اشتباه است زیرا که هرم وسط چون روی زمین مرتفع تری بنا شده است بزرگ تر به نظر می رسد.ولی در اصل هرم خفو که سمت چپ هرم وسط قراردارد از همه بزرگتر است .هرم ها درگورستانی قدیمی در جیزه واقع شده اند. گروهی از باستان شناسان عقیده دارند که ٠٠٠/١٠٠ کارگر به مدت بیست وسه سال کارکردند ودر این هرم بیش از دوملیون نیم سنگ به کار رفته که وزن آن ها از٥/ ٢تن تا چهل تن وزن دارد را بنا کرده اند. یکی از طریقه هایی که احتمال دارد مصریان باستان سنگ های غول پیکر را حمل می کردند شیوه ی غلطاندن و بلند کردن است
یکی از دانشمندان اتریشی به نام آقای پروفسر دکتر اسکارریدل برای این معما راه حلی پیشنهاد کرده است او می گوید که مصریان برای حمل این سنگ ها دور هم جمع می شدند و با نیروی خود و به وسی له ی اهرم هایی این سنگ ها را می غلتاندندودر این باره نظر های بسیاری وجود دارد بعضی از باستان شناسان عقیده دارند که این سنگ ها را با استفاده از سطوح شیبدار ماسه ای به بالای هرم ها می بردند.
وعده ای از باستان شناسان عقیده دارند که مصریان از داروهای نیروزای قوی استفاده می کردند وبه وسیله ی آنها این سنگ ها را به بالا می بردند.
اهرام مصر از هر نظر چه از نظر معماری وموقعیت جغرافیایی در محل مناسبی قرار دارد.
-هرم به گونه ای ساخته شده است که به چهار جهت اصلی مشرف است.
-خط مداری که از روی جیزه می گذرد دقیقا خشکی ها وآب های روی کره ی زمین را دقیقا نصف می کندوهرم در چنین نقطه ای از نصف النهار ساخته شده است.
-فاصله ی میان مرکز زمین تا هرم کاملا برابر است.
-اندازه ی سطحی چهارجانبی حرم دقیقا برابراست با ارتفاع هرم.
-نوک هرم بزرگ دقیقا شمال واطرافش نیز طول استوا را تمثیل می نمایند.
تمامی این محاسبات بیان گر آن است که اهرام مصر با اندازگیری های دقیق ریاضی ونجومی همراه است که نشان می دهد درآن زمان مصریان از نظر معماری بسیار پیشرفته بوده اند .
سنگ هایی که دراین هرم به کار رفته است از خود کشور مصر گرفته نشده اند وطبق نظر بعضی از کارشناسان وباستان شناسان سنگ ها به مدت ده سال توسط کارگران حمل می شده است وبعد از ده سال تازه به محل بنای اهرام مصر آورده شدند هنوز هیچ کس نمی داند که این سنگ ها مطعلق به چه کشوری است و یا مهندس یا معمار اهرام مصر چه کسی بوده است واز چه شیوه ای استفاده شده است.
نکته ای که باید دراینجا به آن اشاره کرد این است که کارگران اهرام مصربر اثاث یاداشت های هردوت گویا درعرض بیست سال متمادی حدود صد هزار کارگر در ساخت اهرام مشغول بودند. جالب اینکه هر
کارگر روزانه به اندازه ی یکصد گرم پیاز مصرف می کرده اند با این حساب مشخص می گردد که هر روز برای تامین غذای یکصدهزار کارگر معادل ده هزار کیلو پیاز نیاز بوده است. این رقم در ده روز به یکصد هزار کیلو می رسد.
(یکصدتن )ومسلما در ماه نیز به سیصد تن می رسد . بااین محاسبه مشخص است که درعرض شش ماه کار متوالی حدود هزاروهشتصدتن پیاز مصرف شده است.
باتوجه به آن که درآن زمان پیاز ها را با چه زحمات وسختی ای از اقصی نقاط جهان وارد مصر می کردند البته ما باید نیاز خود مردم مصر رانیز به این میزان بیفزاییم. اساس ارزیابی متر مکعب به اندازه ی فاصله ی میان خورشید وآلفا قنطوریس بوده واگر میزان گازهای حاصل از مصرف پیاز را که مردمان آن زمان دفع می کردند حساب کنیم به اندازه ی میزان پارگی به اندازه ی از بین رفتن لایه ی ازن اطراف کره ی زمین است.
● مجسمه ی ابولهل :یکی از آثار بسیار زیبایی که در روبه روی هرم بزرگ قرار دارد مجسمه ی ابولهل است این مجسمه از لحاظ معماری بسیار زیبا می باشد و طبق مدارک به دست آمده این مجسمه وظیفه ی محافظت از اهرام مصر وقبر خفو را دارد.
▪ فرعون به خاک سپرده می شود :
مصریان قدیم می پنداشتند که وقتی کسی می میرد باید از بدن او نگهداری کرد تا روحش بتواند به زندگی پس از مرگ ادامه دهد. ازهمین رو اندام های داخلی بدن مردگان مانند قلب وکلیه و کبدو… را از بدن خارج می کردند وآن را با روشی مخصوص به نمک آغشته می کردند. سپس بدن را با پارچه های کتانی نوار پیچ می کردند بدین ترتیب بدن مرده مومیایی می شد. عاقبت شده به همراه لباس و غذا و وسایل دفایی مورد نیاز او به خاک سپرده می شود.یال هرم خفو ٢٣٠متراست ومساحت قاعده ی آن بزرگتر از مساحت نه زمین فوتبال است.
بعد از کشف جسد خفو در زیر هرم او یک کشتی پیدا شد که برای رد شدن خفو از رود نیل قرارداده شده بود.
بعد از خفو نیز فراعنه ای روی کار آمدند مانند: منقرع (نوه ی خفو).خفرع (پسرخفو)کفرع (پسرخفو).سبک معماری این اهرام مربوط به سلسله پنجم از پادشاهی قدیم مصر می باشد.
 
مدتی قبل در خبرها آمده بود: باستان شناسان مصری بقایای هرم جدیدی را در منطقه “الثقاره” در بیست کیلومتری قاهره کشف کردند. اما راز این هرم چه بود؟
باستان شناسان مصری از کشف هرم گمشده ای با قدمت ۴۰۰۰ سال خبر دادند. گفته می شود این هرم ۲۰۰ سال قبل توسط باستان شناسی کشف شد ولی دیگر هیچ وقت اثری از آن دیده نشد.
 
زهی حواس باستان شناس ارشد مصری گفت: این هرم توسط پادشاهی به نام مینکهور، یکی از فراعنه گمنام که تنها ۸ سال حکومت کرد، ساخته شده است.
در سال ۱۸۴۲ باستان شناسی آلمانی به نام کارل ریچارد لپسوس در میان جستجویش در الثقاره به این هرم اشاره کرده است و آن را شماره ۲۹ و هرم بی سر نامیده است. زیرا تنها پایه هرم باقی مانده است. اما شن های صحرایی این هرم را پوشاند و پس از آن هیچ باستان شناسی نتوانست مقبره مینکهور را بیابد.
این تیم همچنین از کشف بخشی از جاده ای خبر دادند که از آن برای جشن های دسته جمعی استفاده می شده و راهبان بلندپایه صورتشان را با ماسک می پوشاندند و گاوهایی را که قربانی و مومیایی شده بودند را برای پرستش، حمل می کرده اند.
پایه هرم، یا آنطور که باستان شناسان می گویند: قسمت رویی بنا، بعد از یکسال و نیم تلاش تیم زهی حواس از زیر تپه شنی با ارتفاعی حدود ۸ متر بیرون کشیده شد.
حواس می گوید سبک معماری این اهرام مربوط به سلسله پنجم از پادشاهی قدیم مصر می باشد. دوره ای که در سال ۲۴۶۵ قبل از میلاد آغاز و در ۲۳۲۵ قبل از میلاد پایان یافت. اگر اینگونه باشد، این هرم دو قرن بعد از اهرام جیزه ساخته شده است.
شاهد دیگری بر اثبات زمان ساخت هرم، سنگ گرانیت خاکستری کشف شده به عنوان سرپوش تابوت بود که در آن زمان مورد استفاده قرار می گرفته. پایه ی مستطیل شکل هرم و گودالی به عمق چهار و نیم متر در کف بنا، نشانه کوچکی از ابهت هرم در زمان خود است. انبوهی از سنگهای عظیم الجثه که بسیاری از آنها هنوز در زیر شن و غبار دفن شده اند، دیوارها و ورودی هرم و تالار تدفین را در داخل هرم نشان می دهند.
باستان شناسان نشانی از نام فرعون به زبان هیروگلیف در این هرم نیافتند. اما حواس می گوید تاریخ تخمینی ساخت هرم، نشان می دهد که به مینکهور متعلق است.
کار بر روی این سایت باستانی ادامه دارد و حواس امید دارد با از زیر خاک بیرون آوردن هرم های کوچک اطراف مقبره مینکهور، سنگ نبشته هایی برای اثبات این ادعا پیدا کند.
از سوی دیگر، جاده ی کشف شده در کنار این هرم، مربوط به دوره بطلمیوس یعنی ۳۰۰ قبل از میلاد است. اشخاص روحانی باید گاو مقدس را در این جاده به سوی گور زیرزمینی اش حمل می کردند.
مصریان باستان گاو را مقدس میشمردند و آن را تجسمی از خدای شهر ممفیس می دانستند که با باروری و حاصلخیزی و پرستش خورشید نیز نسبت داشت. گاو مقدس گاوی با رنگ سیاه عمیق و نشان سفیدی در بین شاخهایش بود. توسط یک فرد روحانی انتخاب و تا پایان عمرش مورد احترام بود. بعد از مرگ، مومیایی و در گورستانی زیرزمینی دفن می شد.
این اکتشاف، بخش مهمی به اطلاعات تاریخی درباره پادشاهی قدیم و رسومات سنتی اضافه نمود. با وجود اینکه باستان شناسان قریب به ۲۰۰ سال است که در مصر مشغول اکتشاف هستند، اما به گفته حواس تنها یک سوم آنچه در زیر خاکهای الثقاره وجود دارد، کشف شده است.در (جیزه)گیزا، غرب قاهره امروزی، سه هرم از فراعنه سلسله چهارم به نامهای خوفو یا خئوپوس (Cheops) (به معنای کسی که به افق تعلق دارد)، خفرع (Khafre) یا خفرن (یعنی بزرگ) و منکورع (Menkaure) یا موکرینوس (به معنای ملکوتی) وجود دارد. هرمهای سه گانه، عظیم ترین و باشکوهترین بناهای دوره پادشاهی کهن هستند که جزو عجایب هفت گانه جهان باستان نیز محسوب می شوند. این هرمها که از حدود سال 2550 پیش از میلاد ساخته شده اند، با رمز و علم پنهانی ارتباط پیدا کرده اند و نمادهای "حکمت ازلی"، "سرزمین مصر"، "پایداری ابدی" و "فنون جادوگری" بودند. اهرام چیزه نقطه اوجی در تکامل شیوه معماری مقابر مصر در دوره پادشاهی کهن است که با ساختن مصطبه ها ، مقابر اولیه مصریان که غالباً آجری یا سنگی بودند ، آغاز و با هرم پلکانی زوسر پیشرفت کرد.
 
 
 
 
 
برای ساخت اهرام، تعدادی شیب راهه آجر فرش احداث گردید و تخته سنگهای آهکی را که از معادن آن سوی نیل با قایق به آنجا منتقل می شدند، احتمالاً با استفاده از غلطکهای چوبی (در آن زمان هنوز چرخ اختراع نشده بود) روی این شیب راهه ها به بالا منتقل می کردند.
 
 
 
 
در جلوی هر هرم، معبد کوچکی قرار داشت که با گذرگاهی سنگفرش به معبدی دیگر که در دره نیل، در حاشیه مزارع واقع بود، می پیوست. ورود به معبد واقع در دره از طریق مجرایی از رود نیل ممکن بود و هنگام جاری شدن سیل، با قایق به آنجا رفت و آمد می کردند.
 
در دو سوی اهرام، هرمهایی کوچک با طرحی منظم و دقیق وجود داشت که ویژه اعضای خاندان سلطنتی بود و تعدادی مصطبه نیز به مقامهای بلندپایه درباری اختصاص داشت. جهت هرمهای سه گانه، شمالی – جنوبی است؛ هرمهای خوفو و خفرع نیز بر روی محوری مایل در امتداد یکدیگر ساخته شده اند.
 
در مورد استفاده از فرمهای هرمی شکل، "هلن گاردنر" در کتاب «هنر در گذر زمان» چنین نگاشته است:
 
«... وقتی پادشاهان سلسله سوم، اقامتگاه دایمی خود را به ممفیس انتقال دادند، تحت تأثیر هلیوپلیس بود، قرار گرفتند. این شهر، مرکز کیش نیرومند "رع"، خدای آفتاب بود که بتش به صورت یک سنگ هرمی شکل بنام بن بن ساخته شده بود. در دوران سلسله چهارم، فراعنه مصر، خود را فرزندان رع نامیدند و به همین علت از آن پس کوشیدند او را بر روی زمین مجسم کنند. بنابراین، فراعنه دیگر، فاصله ای با انتقال از اعتقاد به مجود روح و قدرت رع در سنگ هرمی شکل "بن بن" تا اعتقاد به نگهداری از روح و جسم خداگونه خودشان به همان طریق مشابه در درون مقبره های هرمی شکل نداشتند.»

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







:: موضوعات مرتبط: علمی new، ،
:: برچسب‌ها: هنر اتاق سازی،اهرام ثلاثه مصر،تله های اهرام مصر،عجایب هفتگانه جهان،عکس های جالب و جدید اهرام ثلاثه مصر،همه چیز جدید در مورد اهرام ثلاثه مصر،کشف مومیایی در مصر،اتاق های مخفی اهرام ثلاثه مصر،,

نوشته شده توسط ریسک در ساعت



درباره



به وبلاگ من خوش آمدید


مطالب پیشین

یک سری عکس نوشته طنز!!!
خوشکل ترین زن دنیا!!!
شعر سعدی
نمی تواند داد بزند،نمی تواند
اب حیاط نوشید!!!
بد شانس تاریخ1
کمک مالی به یه بنده خدا!!!
سه دوست
روستا!!!
عکس نوشته در هر موردی 1
حسادت!!!
بهترین های نیم فصل لالیگا
عجیب ترین روش "روزه داری" در هند
حسگر هوشمند برای پیدا کردن اشیای گم‌شده+تصاویر
قوانین عجیب کلیسا
عجیب ترین صندلی های دنیا
حریم سلطان
این چی بود؟
کودک و نور جدید
زندگی نامه کریستیانو رونالدو




Powered By LOXBLOG.COM Copyright © 2009 by rickeverything